torsdag den 6. december 2012

Moder er i køkkenet, nu skal hun traktere..




Ja, trakteret bliver man i julemåneden, og hvor er det skønt. Idag var jeg på arbejde af to omgange og blev opvartet med både guldkarameller det ene sted og hjemmelavet konfekt og vaniljekranse det andet. 
Og det er sjovt, som der altid følger en lille historie med, når man får tilbudt noget hjemmelavet i julen. Jeg synes nemlig altid, at hyggeligt at høre om, hvad andre har af dejlige traditioner, planer og forberedelser under julen. Måske fordi, jeg selv elsker alle de dejlige ting, som min måned byder på.

For selvom december (som den plejer) går alt for hurtigt, er jeg glad for jeg stadig kan se frem til en masse hyggelige traditioner og arrangementer som fx:

Konfektproduktion i lange baner, sammen med vores familie.
25 års fødselsdag i morgen med flæskesteg, risalamandel og det hele.
27 års fødselsdag hos en veninde sidst på måneden.
Madklub med mine gamle veninder - hvis vi da når det i december!
Juletræspyntning ink. lyden af Kim Larsens Julehits og tons af kaffe.
Familie julefrokost på søndag.
1. Juledags-julefrokost med tons af snaps.
- og ikke mindst juleaften, naturligvis.

Hvad har I af hyggelige planer/traditioner med jeres familie og venner?


2 kommentarer:

  1. Hmm...
    Vi plejer ALTID at danse om juletræet juleaften...
    Og da vi var små havde vi den hyggeligste tradition ^_^" Alle pakkerne blev mærket med et tal, og så måtte børne trække et nummer - så skulle man hente nummeret på pakken og så, skulle alle se personen som pakken var til, pakke ud. Det var virkelig hyggeligt, og det fik virkelig selv børnene til at gå mere op i hvad de øvrige gæster også fik ^_^

    Lyder virkelig til at du også har en hyggelig december at gå imøde ;D

    Simone
    Microcut.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. God tradition! Det er altid hyggeligt, at se hvad alle de andre får i gave :D Jeg tager også altid et par runder under oppakningen, for at se hvad de resterende gæster får, er alt for nysgerrig (;

      - Anne

      Slet