tirsdag den 11. december 2012

Et slag er tabt.

Nå - så blev jeg vist alligevel rigtig syg. Er vågnet op idag med alt fra ondt i ørene, mavekneb og en hovedpine på størrelse med Lolland-Falster. Herligt. Bliver syg max en gang årligt, og denne ene gang, har jeg vældig ondt af mig selv. 
Hvorfor er det egentlig altid, at jeg glemmer, jeg ikke kan fordrage hverken søde og varme ting, når jeg er syg? Havregrød med sukker til morgenmad var ikke et hit. Siden jeg var barn, har kolde, sprøde, salte ting altid været et favoritten, når jeg var syg. Især hårdkogte æg, yoghurt med bananskiver og ristet rugbrød, revne æbler og knækbrød med ost. 
Husker særligt en sygedag i 90'erne, hvor jeg om morgenen annoncerede, at det ikke kun var mig der var syg, men også mit højtelskede sovedyr, den stakkel. Og op af trappen, kom mor med en  bakke, der ikke blot indeholdt syge-morgenmad til mig, næh nej - der var disket op med to underkopper med ostebelagte mariekiks, en overskåret banan til deling og to små glas saft. Det synes jeg var ganske fantastisk. Det er nemlig ikke halvt så slemt at være syg, når der er nogen at være det med (:
Så derfor er planen også, at tage ud til de gamle i dag - Kit kommer også, så der er fuldt hus. Godt selskab er nu altid den bedste kur, mod alverdens dårligdom.


  Vinderen af "bedste sygehjælper" anno 95.

3 kommentarer:

  1. To gode helbreds-drikke:
    1. varm mælk med honning og 1 fed hvidløg
    2. et glas koldt vand med honning og æbleeddike og så top den med lidt frosne hindbær :)

    God bedring til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de gode tips - nummer et giver mig kvalme bare ved tanken, men nummer to lyder til at kunne glide ned, det kunne være, det skulle prøves (;

      - Anne

      Slet
  2. hahah, sådan havde jeg det også, da jeg blev introduceret til drikken første gang. Men når det er svigermor, der tilbyder det, bliver man jo nødt til at skylle det ned. Nu har jeg vænnet mig til drikken, og nyder den faktisk. Honningen er ret dominerende, så hvidløget er ikke slemt! ;)

    SvarSlet