onsdag den 29. juni 2011

Kender I det..

"Get a life”, sagde han til mig, lige inden han gik
Jeg forstod, hvad det betød, men jeg fattede bare ikke
hvad det var at idioten prøvede at prakke mig på
og hvad det var han var så glad for, som jeg også sku' tage og få?

Jeg tror, han tror, jeg ville synes, at mit liv ville være bedre
hvis jeg vidste, hvor man hang og aldrig hang andre steder
kaldte cowboybukser "denimjeans" og købte dem slidt
med penge fra en overtrukket kassekredit
Hvis jeg var vennernes ven, der vendte ryggen til dem
der endte med at rykke mere på familie og hjem
Én, der fuckede, ham, du ikke kunne lave en aftale med
fordi det eneste, jeg kunne sige var: ”Vi ringes lige ved”
og så i øvrigt ikke have tid og ikke have taletidskort
Ham, der gerne droppede børneweekend for at feste hårdt
og rende rundt og runde tredive på en tyveårig måde
med næsen næsten ætset væk og tjek på, hvem der har noget
slutte af med at tage en spiller eller hjemme hos en ho
der altid havde villet gnave grenen af på Bossy Bo
Blive småskør af humørsving og søndagsdepression
og sidde og sende sms'er, mest for bare at snakke med nogen
Være kreativ til daglig eller med i et projekt
hvor man havde travlt med at pille navle og få andres respekt
og klynge sig til sine spinkle pseudofællesskaber
hvor de hævder sig selv, ved at kalde folk som mig for taber

Så sad jeg lidt og stenede, mens jeg stirrede ud af ruden
Hvis det er livet overlever jeg sgu nok uden
”Get a life” sagde han til mig, og det mente han vel
jeg tænkte: Fucking abe – tag og "get a life selv!"




Østkyst Hustlers, Get a life

Ingen kommentarer:

Send en kommentar